یاران با وفا

خواندنی های روز و کلیپ ها و عکس های جدید

یاران با وفا

خواندنی های روز و کلیپ ها و عکس های جدید

اخبار جدید : مقدمه چینی های مختلف برای حادثه اصلی

- متهم کردن ایران به بمب گذاری در بلغارستان

چند روز قبل در پی انفجار بمب در اتوبوس حامل اتباع رژیم صهیونیستی در بلغارستان بلافاصله نخست وزیر این رژیم بدون ارائه مدرکی انگشت اتهام را به سوی ایران و حزب الله لبنان نشانه رفت.

امروز نیز در ادامه جنگ روانی جدید علیه ایران، روزنامه انگلیسی "ساندی تایمز" از اعزام برخی از عوامل موساد به لندن برای مقابله با ترور ورزشکاران این رژیم در جریان بازی های المپیک به زعم صهیونیستها توسط ایران و حزب الله لبنان خبر داده است.

گفتنی است با وجود اظهارات بی پایه و اساس مقامات صهیونیست در مرتبط کردن انفجار اتوبوس در بلغارستان به ایران و حزب الله ، وزیر کشور بلغارستان روز گذشته صراحتا اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر دست داشتن ایران یا حزب الله لبنان در این انفجار وجود ندارد.

۲ - انفجار دمشق

منابع صهیونیستی با وقوع انفجار چهارشنبه دمشق در دفتر سازمان امنیت ملی سوریه  مدعی شدند که سردار قاسم سلیمانی نیز در میان کشته‌شدگان حادثه بوده است.

از زمان آغاز اعتراضات در سوریه بسیاری از رسانه های عربی و صهیونیستی منطقه تلاش کرده اند، جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را  به دخالت در امور متهم کنند؛ این در حالی است که مقامات کشورمان در کنار مقامات سوری، بارها هر گونه دخالت ایران در امور سوریه را تکذیب کرده اند.

 به نظر می رسد این گونه شایعات جهت دلیل تراشی برای بمب گذاری های موهوم ایران باشد.
 

۳-پلیس‌نیویورک ایران را به ۹ توطئه ترور علیه اسرائیل متهم‌کرد
 

«سخنگوی نخست وزیر اسرائیل گفته است که طی سال گذشته ایران ۲۰ بار تلاش کرده که علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان عملیات تروریستی انجام دهد و پنج ایرانی و دو عضو گروه حزب الله در آن‌ها مشارکت داشته‌اند.

 

پلیس نیویورک بر اساس اسناد طبقه بندی شده‌ای معتقد است که  ایران در سال جاری میلادی، در ۹ توطئه تروریستی علیه اسرائیلی‌ها یا یهودیان دست داشته است.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۳۰ تیر گزارش داد که سه طرح تروریستی در ماه ژانویه، سه طرح در ماه فوریه و سه طرح دیگر تاکنون کشف و خنثی شده که از جمله آن‌ها در بانکوک، دهلی‌نو، تفلیس، باکو، مومباسا و قبرس بوده است.این گزارش پس از آن منتشر شد که براثر انفجار یک اتوبوس گردشگران اسرائیلی در شهر بورگاس بلغارستان در روز چهارشنبه دست‌کم هشت نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با اشاره به حمله به شهروندان اسرائیلی در چندماه گذشته و حملات مرگبار ۱۸ سال پیش علیه یهودیان در آرژانتین، گفته است که ایران مسئول این حمله تروریستی و در حال گسترش حملات خود درسراسر جهان است.

در این گزارش آمده است که به نظر می‌رسد، محدوده عملیات از نظر جغرافیایی گسترش یافته هرچند که تمایل به انجام آن با سلاح‌ها و روش‌های پیچیده کمتر شده است و این موضوع بر میزان خطر این عملیات افزوده است.در این زمینه، سخنگوی نخست اسرائیل گفته است که طی سال گذشته ایران ۲۰ بار تلاش کرده که علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان عملیات تروریستی انجام دهد و پنج ایرانی و دو عضو گروه حزب الله در آن‌ها مشارکت داشته‌اند. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار در بلغارستان را برعهده نگرفته است.»

به نظر می رسد رسانه های بیگانه به خوبی زمینه های مورد نظر را برای بهانه تراشی جهت حمله به ایران انجام داده اند و به نظر می رسد در لندن باید منتظر یک اتفاق غیرمنتظره تروریستی بود.
اما در سوی دیگر دولت اسراییل در یک هجمه رسانه ای اعلام کرده است که نگران ورزشکاران خود در المپیک لندن است و نکته ی جالب در این خبر جهت و سوی این نگرانی به سمت ایران و خرابکاری از سوی ایرانیان است. این جوسازی رسانه ای را می توان حلقه سوم از بهانه تراشی صهیونیسم برای تروریست خواندن ایران در المپیک لندن دانست.
بعد از حادثه ی 11 سپتامبر آمریکا به سادگی توانست جهانیان را برای شروع جنگی پرهزینه در خاورمیانه متقاعد سازد از این رو شبیه سازی این حادثه برای مرتبه ی دوم و آن هم در المپیک لندن که کشورهای مختلف جهان در آن حضور دارند شاید بتواند در نگاه اول بهانه ی خوبی برای شروع یک جنگ جدید باشد! اما با توجه به رشد عقلی مردم جهان و همچنین دسترسی به منابع مختلف اطلاعاتی، اینبار اینگونه بهانه تراشی ها به سادگی حوادث 11سپتامبر قابل اجرا نیست! نمونه ی این بیداری مردم و افکار عمومی در مقابل سیاست های نخ نمای جهان غرب را می توان در تصویر زیر که توسط کاربران غربی در شبکه های اجتماعی انتشار یافته است دید.


روزنامه نیویورک تایمز فردای انفجار برج های دوقلو نمایش داده شده است که گوشه ی آن کاغذی ضمیمه است تحت عنوان "بهانه ی حمله به افغانستان"، و در گوشه ی دیگر تصویر روزنامه ی گاردین مشاهده می شود که خبر از انفجار در المپیک لندن می دهد و جالب اینجاست که گوشه ی آن مطلبی تحت عنوان "بهانه ی حمله به ایران" ضمیمه شده است.
پیش از این نیز هرگاه افکار عمومی جهان معطوف یک رویداد ورزشی یا فرهنگی بزرگ در سطح المپیک شده است سوء استفاده قدرت های بزرگ از این نوع رویدادها قابل مشاهده است مانند حمله به غزه در هنگام برگزاری المپیک 2008 پکن و همچنین پیدایش اسرائیل در بین بی خبری جامعه جهانی در حین المپیک 1948 لندن، صورت گرفت


اما با کنار هم قرار دادن  تکه های این پازل به راحتی می توان پیش بینی کرد که صهیونیسم و همراهانش در جریان المپیک لندن بیکار نخواهند نشست و  احتمالا بهانه ای را برای برون رفت از تیرس نوک پیکان موج بیداری اسلامی که مستقیماً غرب و بالاخص اسرائیل را هدف گرفته است، می تراشند.

برای بررسی پشت پرده های المپیک لندن نیاز است گریزی به اتفاقات سیاسی چند ماه گذشته بزنیم؛
از ابتدای سال انفجارهایی در کشورهای گوناگون از قبیل انفجار در تایلند، هندوستان و انفجار اخیر که در یک اتوبوس در بلغارستان رخ داده است که رژیم صهیونیستی بدون ارائه مدرک محکمه پسندی مسئولیت این انفجارها را به گردن جمهوری اسلامی ایران انداخت.
اما از سوی دیگر اخبار پشت پرده از المپیک نشان می دهد جهانیان برای یک اتفاق تازه شبیه به ماجرای 11سپتامبر آماده می شوند. زمینه سازی ها از لندن بیانگر وقوع یک انفجار یا کشتار دسته جمعی در حین بازی های المپیک است که با توجه به زمینه سازی ها در سال های گذشته، این اتفاق به گردن اسلامگرایان و در دیدگاه متفاوت می توان از این انفجارها به عنوان بهانه ای برای شروع یک نزاع جدید جهانی بهره برد.
در ادامه این ادعا می توان انتشار کاریکاتوری در فضای مجازی را آورد که در آن سایه ای از دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران بر روی نماد المپیک افتاده و در صدر آن نوشته شده است: "بلندی سایه احمدی نژاد؛ تهدیدی بر المپیک لندن"


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد